10/5 - Átlagos, Camera Obscura

A misztikum nem mindig előny

Misztikumba bugyolált gyenge csavar. Tapasztalt írók jól tudják: először egy történet végét érdemes megírni. Ha ismered előre, milyen eseményekhez szeretnél eljutni, utána sokkal könnyebb lesz megírni, hogyan történik meg ez az út, mely karakter honnan indul, és mit tesz meg célja elérése érdekében. A Regression (még nincs magyar cím) filmből ez abszolút kiérződik. Megszületett egy gondolatiság, egy csavar az író fejében. De aztán hiába mindez, ha az előtte lévő események hatástalanok a befogadóra, ha minden igyekezete ellenére unalmasak, vagy túlságosan misztikusak, esetleg egyértelműek.

A történet szerint egy lány megvádolja az apját, hogy egy súlyos bűnt követett el, az apa feladja magát, de semmilyen emléke nincs arról, hogy elkövette volna azt a bizonyos bűnesetet. A nyomozó pedig önmagában is dilettáns, mit várunk hát tőle, ha egy ilyen elvont, nem túl hétköznapi szituációba kerül. Összességében nem egy vállalhatatlan film, de tökéletes példája annak, hogy egy jó alapötlet még abszolút nem elég a sikerhez.

10/5